Esej o produktivnoj štamparskoj grceši
Breton i Ristić u Pećini vila
Bretonova zagonetka nvmervs hominvm cilndra kod Nađe
Markova detelina sa četiri lista
Scriptor meus Marko Ristić
Bibliografska beleška

"Sedam ogleda o nadrealizmu (u kojima ključno mesto zauzima ličnost i delo pesnika i esejista Marka Ristića), predstavljaju zanimljivu celinu, u kojoj se o poetičkim, idejnim društvenim elementima beogradskog i francuskog nadrealizma, o ključnim ličnostima ovog pokreta, kao i o nekim manje poznatim, pokušava da progovori na osoben način: forma, naime, ovog eseja u biti je određena otporom prema akademskom i "naučnom" eseju; Aleksićev tekst, rečenica puna digresija i asocijacija, zatim zahvatanje najrazličitijih oblasti (od vlastitih dnevničkih beležaka, filma i dnevne štampe, do bogate literarne lektire) oblikuju ovo kazivanje kao "slobodni ese", koji na pojedinim mestima postaje causerie, a na drugim, pak, izdiže individualne autorske istine u ravan zanimljivih predloga za preispitivanje naših uobičajenih shvatanja kada je reč o ovoj oblasti. Autor, dakle, ne piše o našem nadrealizmu književnoistorijsku ni kritičku studiju, niti prosuđuje o njemu kroz parametre književne aksiologije, već daje eseje u kojima čak eseju tuđim stilskim sredstvima saopštava jedno lično viđenje dela našeg značajnog pesnika i esejiste Marka Ristića, ključne figure našeg nadrealizma, a zatim i viđenje nekih ključnih pitanja kada je reč o ovoj oblasti: o složenom odnosu nadrealizma prema građanskom društvu, o levoj orijentaciji ovog pokreta, o odnosu prema revoluciji, o odnosu nadrealizma i književnosti, i dr. "

Ako Vas nešto zanima, slobodno pošaljite poruku.

Otkrovenje Nadrealizam

ID Oglasa: #166172929
PredlogProblemKontakt

U skladu sa Pravilima i uslovima korišćenja i Polisom o poštovanju privatnosti, KupujemProdajem koristi Cookie-je da bi obezbedio dobro korisničko iskustvo, prikazivanje personalizovanog sadržaja, prikazivanje reklama, kao i druge funkcionalnosti i usluge koje ne bismo mogli da obezbedimo bez Cookie-ja.