Pogledajte slične oglase u grupi Knjige > Književni eseji, kritike i studije

Srdjan
Član od 31.10.2014.
Svi oglasi

Beograd 1985. Tvrd povez, 319 strana.
Knjiga je odlično očuvana.
J7

Ova knjiga predstavlja pokušaj proučavanja Biblije s tačke gledišta književnog kritičara. Prvobitno sam hteo da načinim jedan prilično iscrpan induktivan pregled biblijskih slika i pripovesti i da ga propratim izvesnim objašnjenjem o tome kako su ti elementi Biblije zasnovali jedan imaginativan okvir — mitološki univerzum, kako ga ja nazivam — unutar kojeg je zapadna književnost operisala sve do osamnaestog veka i unutar kojeg još uvek u velikoj meri operiše. Taj cilj nisam izgubio iz vida, ali se on udaljio u toku procesa što sam ga već bio iskusio, kada se kao rezultat pojavila Anatomija kritike (1957). Izvesna preliminarna pitanja, za koja sam mislio da ću ih ograničiti na jedno ili dva uvodna poglavlja, proširila su se isprva u golem hegelovski predgovor, a naposletku u zaseban svezak. Nakon dosta razmišljanja odlučio sam da s naslovne strane maknem ono zloslutno zaglavlje » svezak prvi« , jer bih želeo da svaka knjiga koju objavim po sebi bude zaokružena jedinica. Ali, i pored toga, priprema drugog sveska je u jeku, pa se ovaj uvod delom odnosi i na njega.
Ova knjiga ne predstavlja stručno delo o Bibliji, a još manje je teološki rad: ona izražava samo moj lični susret s Biblijom i ni na jednom mestu ne govori s autoritetom opšte stručne saglasnosti. Nemam neposredan odgovor na pitanje zašto ona treba da postoji, posedujem samo objašnjenje kako je nastala. Za ovaj predmet počeo sam da se zanimam od najranijih dana svoje asistenture, kad sam se našao u situaciji da predajem o Miltonu i pišem o Blejku o dvojici autora koji su bili izuzetno biblijski, čak i po standardima engleske književnosti. Ubrzo sam shvatio da student engleske književnosti koji ne zna Bibliju ne razume dosta toga u štivu: i najsavesniji student stalno će pogrešno tumačiti njegove implikacije, pa čak i značenje. Tako sam ponudio tečaj o engleskoj Bibliji kao vodič za proučavanje engleske književnosti i kao najefikasniji način da o Bibliji i sam učim.
Moj prvi cilj se sastojao samo u tome da studente opskrbim dovoljnim brojem podataka o Bibliji kako bi se osposobili da uoče kakav je njen književni uticaj. Ishod bi bio, u suštini, jedan » fusnotni« tečaj, tečaj usmeren na aluziju i teksturu. Blejkov stih Earth, O Earth return, na primer, mada sadrži samo pet reči i samo tri različite, sadrži isto tako nekih sedam direktnih aluzija na Bibliju. I kod mnogih autora iz devetnaestog veka neprekidno odjekuju kadence prevoda iz 1611, delujući dosta slično odjecima narodnih poslovica u spisima iz drugih kultura. Međutim, aluzija i tekstura nisu predstavljale zadovoljavajuću osnovu za jedan nastavni tečaj, te sam morao da pređem na pouzdanije tle.

Sadržaj:
UVOD
Prvi deo: POREDAK REČI
Prvo poglavlje: JEZIK I
Drugo poglavlje: MIT I
Treće poglavlje: METAFORA I
Četvrto poglavlje: TIPOLOGIJA I
Drugi deo: POREDAK TIPOVA
Peto poglavlje: TIPOLOGIJA II
Šesto poglavlje: METAFORA II
Sedmo poglavlje: MIT II
Osmo poglavlje: JEZIK II
BELEŠKE
INDEKS

ID Oglasa: #92093482
Informacije

Zamolio bih vas da me ne kontaktirate za parkirane oglase.

Ne šaljem dodatne fotografije.

Hvala.

PredlogProblemKontakt

U skladu sa Pravilima i uslovima korišćenja i Polisom o poštovanju privatnosti, KupujemProdajem koristi Cookie-je da bi obezbedio dobro korisničko iskustvo, prikazivanje personalizovanog sadržaja, prikazivanje reklama, kao i druge funkcionalnosti i usluge koje ne bismo mogli da obezbedimo bez Cookie-ja.