Član od 31.10.2014.
Beograd | Novi Bg.
Kliknite za broj telefona

Beograd 2012. Tvrd povez, ćirilica, 354 strane.
Knjiga je nekorišćena (nova).
J7

Knjiga je nagrađena nagradom „ Đorđe Jovanović“ , koja se za period između dva Beogradska sajma knjiga, dodeljuje za knjigu eseja i književne kritike. Nedić je u ovoj knjizi, u tradiciji beogradske škole jasnog i čitkog pisanja, iscrpno predstavio opuse i pojedinačna dela srpskih prozaista, ponajviše iz druge polovine XX veka. Ova knjiga je svojevrstni vodič kroz srpsko pripovedanje, od realizma pa sve do postmodernizma. Među piscima kojima su posvećene studije i ogledi u Nedićevoj knjizi su: Vladan Desnica, Meša Selimović, Skender Kulenović, Radovan Zogović, Antonije Isaković, Branko V. Radičević, Aleksandar Tišma, Pavle Ugrinov, Miodrag Bulatović, Živojin Pavlović, Danilo Kiš, Žarko Komanin i Momo Kapor.

Proza pisaca zastupljenih u ovoj knjizi — od Vladana Desnice do Mome Kapora — sagledana je, s jedne strane, kao zasebna tematska, stilska i semantička celina, a s druge, kao važan činilac evolutivnih i poetičkih promena koje su se posle Drugog svetskog rata dešavale u srpskoj književnosti.
Naslov knjige odredila je priroda proznih dela zastupljenih pisaca. Svi oni, kao i mnogi drugi pripovedači i romansijeri iz druge polovine XX veka, autori su ostvarenja čija se poetička osnova nalazi između dveju ključnih tendencija novije srpske književnosti — između modernizovanog realističkog postupka iz prvih decenija posle Drugog svetskog rata i postupka koji prethodi delima postmodernističke poetike na kraju veka. Oni ne pripadaju u potpunosti ni realističkom ni postmodernističkom proznom prosedeu, ali većina pisaca iz prve celine knjige koristi elemente realističke poetike i modernizuje je, dok se pojedini autori iz druge celine knjige približavaju poetici visokog modernizma i postmodernizma ili ih nekim osobinama svog proznog dela jasno nagoveštavaju.

Najnovije ocene za ovog oglašivača

16.04.2021
Tomislav