Član od 31.10.2014.
Svi oglasi

Pesnik okovanih vizija: Poezija i poetika Milana Dedinca / Biljana Mičić

Beograd 2014. Mek povez sa klapnama, ćirilica, 222 strane.
Knjiga je, bukvalno, kao nova.

D6

Knjiga Pesnik okovanih vizija, izdavačke kuće Altera buks, autorke Biljane Mičić, predstavlja prvu monografiju i ozbiljnu naučnu studiju koja se sveobuhvatno bavi životom i stvaralaštvom Milana Dedinca, apstraktnog, intelektualnog i kosmičkog liričara, jednog od najznačajnijih predstavnika srpske avangardne književnosti.

Milan Dedinac – pesnik, esejista i pozorišni kritičar, bio je kulturni poslenik, ne samo u periodu srpske međuratne književnosti – njegova avangardnost obeležila je i posleratni period srpskog / jugoslovenskog duhovnog prostora. Logoraš u Zaganu i Gerlicu (od 1941. do 1943) nakon Drugog svetskog rata uzima aktivno učešće u javnom i kulturnom životu tadašnje Jugoslavije. Učestvuje u obnavljanju Politike i pokretanju Književnih novina, postaje, prvo, umetnički, a potom (1959) i upravnik Jugoslovenskog dramskog pozorišta. Zahvaljujući svojim francuskim vezama, Dedinac uspeva da dovede Sartra u Beograd (1960) na premijeru „ Zatočenika iz Altone“ , o čemu svedoči i Jovan Ćirilov – ističući Sartrovu posetu kao parexcellence kulturni događaj na jugoslovenskim prostorima. Tragajući za „ sopstvenom alhemijom reči“ , Milan Dedinac i u posleratnom periodu, sve do smrti (1966) nastavlja da piše. A samo pesništvo Milana Dedinca, ističe Biljana Mičić – poziv je na putovanje, kao što su i njena razmišljanja o Dedinčevom stvaralaštvu – poziv na dijalog.

Autorka, nesumnjivo dragocene knjige za srpsku književnost i kulturu, Biljana Mičić, umešno i sistematično pristupa Dedinčevom pesničkom korpusu – odredivši mu precizno mesto u srpskom pesništvu 20. veka: „ On nije najveći pesnik svoje epohe, ali je dovoljno značajan da je marginalizovanje njegovog stvaralaštva nepravedno“ . Knjiga otkriva Dedinčevu bliskost sa avangardnim strujanjima u srpskoj i evropskoj književnosti, Dedinčev zavodljiv flert sa nadrealizmom, kao i piščev poetički zaokret ka realizmu. Mičić progovara o Dedinčevim uzorima, njegovoj inspiraciji, o pesnikovom odnosu prema tradiciji – o Dedinčevim uzletima i sunovratima. Autorka je na krajnje zanimljiv, biću slobodan da kažem – i zavodljiv način, predstavila stvaralaštvo Milana Dedinca, uspevši da pokaže da i naučna studija može bitištivo primamljivo za čitanje. Posvećenički rad Biljane Mičić, u vremenu kada egzistencija proždire esenciju, vredan je hvale, jer pred buduće književne kritičare postavlja visoke estetske zahteve. Knjiga Pesnik okovanih vizija, od strane književnih kritičara, bila je ove godine predložena za Nagradu Meša Selimović što nesumnjivo svedoči o vrednosti studije i intelektualnom potencijalu i hrabrosti autorke – jednostavne u svojoj mudrosti.

ID Oglasa: #138210066
Informacije

Zamolio bih vas da me ne kontaktirate za parkirane oglase.

Ne šaljem dodatne fotografije.

Hvala.

PredlogProblemKontakt

U skladu sa Pravilima i uslovima korišćenja i Polisom o poštovanju privatnosti, KupujemProdajem koristi Cookie-je da bi obezbedio dobro korisničko iskustvo, prikazivanje personalizovanog sadržaja, prikazivanje reklama, kao i druge funkcionalnosti i usluge koje ne bismo mogli da obezbedimo bez Cookie-ja.